Politica de Retur
RETRAGEREA DIN CONTRACTUL LA DISTANŢĂ. POLITICA DE RETUR A BUCKLARS.RO
1 Retragerea din Contractul la Distanţă
1.1 Prevederi Generale
- Clientul/Utilizatorul are dreptul de a se retrage din Contractul la Distanţă, fără a preciza motivele şi fără să suporte orice fel de cheltuieli, altele decât cele prevăzute de lege. Pentru exercitarea dreptului de retragere în termenul prevăzut de Legislaţia Incidentă, Clientul/Utilizatorul trebuie să informeze Vânzătorul cu privire la dreptul de a se retrage utilizând o declarație neechivocă, care poate fi trimisa direct în Cont sau prin posta utilizand datele de Contact Grigore Moisil, nr. 9, Bloc C1, Et. 1, Ap 4, Cluj-Napoca, Cluj, sau e -mail la adresa: office@bucklars.ro.
- De asemenea, clientul poate utiliza modelul formularului de retragere care poate fi accesat aici, dar acest lucru nu este obligatoriu. Formularul poate fi completat si trimis electronic direct pe site-ul nostru sau il puteti trimite prin Posta Romana sau scana si trimite la adresa de e-mail: office@bucklars.ro.
- Perioada de retragere din Contractul la Distanţă este de 30 zile şi începe de la data la care Produsul a fost preluat de către Client/Utilizator sau de către o parte terță desemnată de acesta, alta decât Curierul.
- Vânzătorul are obligaţia de a comunica Clientului/Utilizatorului confirmarea de primire a retragerii, iar în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la primirea din partea Clientului/Utilizatorului a declaraţiei de rezoluţiune a Contractului la Distanţă, va restitui acestuia, în principiu, toate plățile efectuate de acesta, inclusiv costurile de livrare ale Produsului (cu excepția costurilor suplimentare ce rezultă din modul de livrare ales de Client/Utilizator, altul decât cel standard, disponibil în Bucklars.ro). În situaţia în care Comanda conţine mai multe Produse, dar Clientul/Utilizatorul nu returnează decât unul, Bucklars nu îi va rambursa acestuia costul de livrare.
- Clientul/Utilizatorul este responsabil pentru orice diminuare a valorii Produselor, ca o consecinţă a manipulării acestora în alt mod decât cel necesar pentru a se familiariza cu natura, proprietăţile şi funcţionalitatea Produsului. Pentru claritate, Vânzătorul va reţine o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Produsului, care variază între 10% şi 60% din valoarea iniţială a Produsului, după caz, conform tabelului de mai jos
CATEGORIE |
STAREA PRODUSULUI RETURNAT |
DEDUCERE DIN VALOAREA PRODUSULUI |
Haine |
|
|
Urme vizibile de purtare / articole murdare |
20% |
Deteriorat (eticheta taiata, material rupt, taiat cu cutter sau foarfeca) |
40% |
|
|
Jucarii |
Fără ambalaj/Coperta superioara |
10% |
Prezinta urme vizibile de utilizare |
20% |
Incomplet/piese lipsă |
60% |
Articole Bebe |
Prezintă urme fine de utilizare |
20% |
Prezintă urme vizibile de utilizare/mai mult decât testarea produsului |
40% |
Lipsă accesorii |
60% |
Produse desigilate din categoria scutece, puericultura si ingrijire personala copii |
Nu se acceptă retur |
- Vânzătorul va returna Preţul folosind aceeași metodă de plată pe care a folosit-o Clientul/Utilizatorul, după cum urmează:
- pentru Comenzile achitate cu card bancar, prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
- Clientul/Utilizatorul are obligaţia imediată, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data în care a informat Vânzătorul de retragerea din Contractul la Distanţă, să restituie Produsul Vânzătorului sau să-l pună la dispoziţia persoanei îndreptăţite de Vânzător să-l preia. Pentru respectarea termenului este suficientă restituirea Produsului înainte de expirarea acestuia, la Grigore Moisil, nr. 9, Bloc C1, Et. 1, Ap 4, Cluj-Napoca, Cluj, în caz contrar Societatea rezervându-şi dreptul de a amâna rambursarea contravalorii Produsului până la primirea unei dovezi conform căreia acesta a fost expediat.
1.2 Excepţii de la dreptul de retragere din Contractul la Distanţă
- Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator, produse de lenjerie, care au intrat în contact cu pielea/părul/cavitatea bucală (din motive de igienă, acestea se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate prin înlocuirea elementelor ce au intrat în contact cu pielea/părul/cavitatea bucală).
- Pentru claritate, conform dispozițiilor art. 16 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, sunt exceptate de la dreptul de retragere din contractul la distanţă următoarele:
- contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al clientului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către vânzător;
- furnizarea de produse şi/sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care vânzătorul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
- furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de cumpărător sau personalizate în mod clar;
- furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de cumpărător;
- furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al clientului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere.
2 Politica de Retur a Bucklars.ro
2.1 Aspecte generale
- Bucklars oferă retur gratuit pentru Clienții/Utilizatorii care notifică intenția lor de a se retrage din Contractul la Distanţă, în termenul menţionat mai sus, cu excepția unor prevederi exprese contrare menționate în Termeni și Condiții pentru anumite categorii de Produse, după caz.
- Comenzile cu livrare pe teritoriul României sunt eligibile pentru retur gratuit. În urma solicitării primite de la client, Societatea va trimite curierul la adresa indicată de Client/Utilizator pentru a ridica coletul de retur, fără ca prin aceasta Bucklars.ro să își asume obligația de a recupera el însuși aceste produse.
- Prezenta politica de retur a Produselor nu se aplica clientilor/utilizatorilor persoane juridice care au achizitionat un Produs de pe bucklars.ro, aceasta categorie fiind exceptata de la aplicarea legislatiei in materia protectiei consumatorului.
2.2 Modalități și Termene de Returnare a Produselor
- Clientul/Utilizatorul se obligă să notifice Bucklars.ro intenția sa de a returna Produsele achiziționate, fie prin e-mail la adresa office@bucklars.ro, fie prin intermediul facilităţii de retururi on-line ce se găseşte în contul de Client, în termen de maxim 30 de zile calendaristice de la primirea Produselor. În caz contrar, Bucklars.ro poate refuza coletul.
- Informațiile necesare care trebuie furnizate Bucklars.ro pentru trimiterea curierului sunt următoarele:
- data expedierii coletului;
- numărul Comenzii;
- suma de returnat;
- adresa de unde Curierul urmează să preia coletul de retur;
- datele contului bancar.
- La primirea informațiilor referitoare la intenția de retur a Clientului/Utilizatorului, Bucklars efectuează o solicitare la Curier și îl trimite la adresa indicată de către Client/Utilizator, în vederea ridicării coletului ce urmează a fi returnat. Costurile de transport ale coletului/coletelor returnate nu intră în responsabilitatea Clientului/Utilizator, acestea urmând a fi asumate de Bucklars.ro.
2.3 Condiții de returnare a produselor
- Prevederi generale
- În orice situație de returnare a Produselor, acestea trebuie sa fie în aceeași stare în care au fost trimise Clientului/Utilizatorului, împreună cu toate accesoriile şi documentele care au însoțit Produsul respectiv (i.e. factură, certificat de garanție, accesorii, etc.).
- Produsele trebuie să fie returnate în aceeași condiție în care au fost primite de către Client/Utilizator și anume fără defecte (cu excepția viciilor ascunse și exceptând defectele deja semnalate anterior de către Client/Utilizator în corespondența purtată cu Bucklars).
- Pe fiecare pagină de Produs există informația privind posibilitatea ca acesta să fie returnat de către Client/Utilizator. Produsele ce constituie un set trebuie returnate ca set.
- Situații particulare
Categoria „Accesorii”
- Scaunele auto de copii, cărucioarele sau jucăriile se returnează de regulă în ambalajele originale sigilate, inclusiv în cazul în care au fost livrate cu piese lipsă ori prezintă defecte evidente de fabricație.
- Dacă au fost desfăcute, pachetele returnate trebuie să conțină, în mod obligatoriu, toate piesele, altfel nu este îndeplinită condiția rambursării către Client/Utilizator a Prețului plătit pentru achiziționarea Produselor.
Categoria „Haine”
- Produsele de lenjerie intimă, costumele de baie, mănuşile, fularele și ciorapii nu pot fi returnate.
Condiții generale
- Clientul/Utilizatorul poate returna Produsele în termen de 30 de zile calendaristice din momentul în care acestea i-au fost livrate prin intermediul curierului.
- În acest sens, Clientul/Utilizatorul este obligat să completeze formularul de retur și să-l trimită la Bucklars.ro cel târziu în a 30-a zi calendaristică de la data livrării de către Curier sau a ridicării Produsului din Pachetomat/Easybox în care Clientul/Utilizatorul a solicitat ca acesta să îi fie livrat. Cererile formulate peste termenul indicat mai sus nu vor avea nici un efect juridic.
- Toate produsele pe care Clientul/Utilizatorul le returnează trebuie să fie în aceeași stare în care acesta le-a primit, însoțite de etichetele inițiale, intacte, de certificatul de garanție în original, după caz, precum și de toate celelalte documente care au însoțit Produsul livrat.
- În cazul în care Clientul/Utilizatorul a achiziționat mai multe produse de același fel și optează pentru a le returna pe toate, doar unul din Produse poate fi desigilat.
- Bucklars.ro nu acceptă retururi cu privire la Produse care prezintă cel puțin una din următoarele caracteristici:
- au fost efectuate intervenții neautorizate asupra Produsului;
- au ambalajul deteriorat sau incomplet;
- au urme de uzură sau folosire excesivă;
- au zgârieturi, ciobituri, lovituri sau semne de expunere la șocuri mecanice/electrice;
- nu au toate accesoriile primite în pachetul în care au fost livrate;
- Produsul a făcut parte dintr-o comandă specială (comanda specială este aceea care vizează un produs care nu face parte din stocul uzual al Furnizorului, dar care poate fi livrat pe baza unei comenzi ferme și a plății unui avans din partea Clientului/Utilizatorul;
- îndeplinesc una din condițiile specifice, în funcție de tipul produsului.
Condiții generale
- In conformitate cu această Politică, produsele achiziţionate de la Bucklars.ro pe teritoriul României pot fi returnate în termen de 30 de zile de la data la care acestea au fost livrate, indiferent de modul în care s-a făcut achiziţia (online sau telefonic).
- Clientul poate returna produsele, sens in care va completa formularul de retur, care poate fi aici accesat. In vederea completarii acestuia, nu este necesar sa fie inregistrat in calitate de client al Bucklar’s S.R.L. .
- Prevederile din această Politică nu limitează în niciun fel drepturile garantate clientului în baza:
(a) Legii nr. 449/2003 privind vânzarea de produse şi garanţii asociate – pentru produsele care sunt acoperite de garanţie – pentru neconformitatea produselor
(b) garanţii – pentru produsele acoperite de garanţie, pentru defectele de calitate
(c) dreptul de a retrage contractul de vânzare ca urmare a Ordonanţei de Urgenţă 34/2014 privind drepturile consumatorilor, sub efectele contractelor încheiate cu profesionişti.
II. Termeni şi condiţii privind returul
1. Bucklars.ro va accepta ca retur produsele care:
a) sunt în ambalajul original (nedesfacut) şi nu sunt deteriorate si nici nu prezinta semne de uzură, respectiv în starea în care au fost livrate Clientului;
b) nu sunt in ambalajul original (in aceasta categorie sunt incluse si produsele care sunt returnate în ambalajul original, dar acesta este deschis) şi prezintă doar semne în urma manevrării, necesare pentru a stabili natura, caracteristicile şi funcţionalitatea produselor atunci când acestea au fost despachetate şi asamblate. Clientul are astfel posibilitatea de a vedea şi testa bunurile acasă, fără a le folosi.
2.Bucklars.ro va rambursa contravaloarea bunurilor menţionate anterior, în următorul mod:
a) În cazul în care produsele nu sunt folosite şi sunt în ambalajul original, aşa cum este prevăzut în secţiunea II.1.a. de mai sus, returul se poate face în interval de 30 zile de la data la care bunurile au fost achizitionate, livrate sau ridicate.
b) în cazul produselor la care se face referire în secţiunea II.1.b. de mai sus:
i. returul se poate face în termen de 14 zile de la data la care produsele au fost achiziţionate, livrate sau ridicate.
ii. returul se poate face în termen de maxim 30 de zile zile de la data la care bunurile au fost achiziţionate, livrate sau ridicate.
Bucklars.ro îşi rezervă dreptul de a nu rambursa contravaloarea bunurilor care nu respecta prevederile secţiunii.
II.1.b (produsele sunt murdare, deteriorate, zgâriate, ciobite, prezintă semne de spălare sau alte daune). Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere. Cu toate acestea, dacă se ia decizia de a accepta returul acestor produse, Bucklars.ro îşi rezervă dreptul de a reduce suma rambursată, într-o manieră care să reflecte reducerea valorii produselor. Valoarea rambursată va fi stabilită in functie de perioada de timp în care produsul returnat a fost folosit, precum si de uzura produsului. Valoarea rambursului va scădea cu cât produsul a fost folosit pentru o perioadă mai indelungata iar semnele uzurii produsului sunt evidente, astfel valoarea rambursului este cea mai mica.
Bucklars.ro nu va rambursa contravaloarea următoarelor produse:
- Textile (prosoape de baie sau bucatarie, halate, lenjerie intima, sosete, cearceafuri si lenjerii de pat, fete de perna, perne, pilote, cuverturi, paturi) - avand in vedere dispozitiile art. 16 lit. e) din Ordonanța de urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, din motive de protecție a sănătății si din motive de igienă, in cazul in care lipseste ambalajul produsului si produsele prezinta semne de uzura/utilizare/deterioare, acestea nu vor putea fi rambursate.
2.4 Rambursarea costurilor suportate de către Client/Utilizator în legătură cu achiziția Produselor returnate
- Pentru retururile acceptate integral de către Bucklars.ro, Clientului/Utilizatorului îi va fi rambursat, în interval de 14 de zile calendaristice de la data la care Bucklars.ro este informat de către Client/Utilizator cu privire la decizia acestuia de a returna Produsele, prețul produselor returnate, precum şi costul transportului achitat inițial/la retur.
- Sumele în cauză vor fi returnate după cum urmează:
- pentru Comenzile achitate cu card online, prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
- pentru Comenzile achitate /prin ramburs/ Card bancar, prin virament bancar.